مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون تنها ١١ درصد از حجم سدهای این استان آب دارد و همچنان با وضعیت تنشی مواجه هستیم.

ظرفیت آب سدهای خراسان رضوی به ١١ درصد رسید

به گزارش قدس خراسان، علیرضا طاهری اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ٢۵ درصد بود که کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایط سخت خشکسالی و کم بارشی قرار داریم،بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری( مهرماه ١۴٠١) حجم آب ورودی به سدهای استان خراسان رضوی کمتر از ۴٩ میلیون متر مکعب بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت سدهای استان حدود یک میلیون و ۵٧٢ میلیون متر مکعب است که هم اینک تنها ١٧٧ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

طاهری افزود: میانگین بارندگی این استان در سال آبی جاری ٩٩ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته ٣٢ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۴۶ درصد کاهش داشته دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: افزایش دما و گرمای هوا منجر به افزایش میزان تبخیر آب سدها و همچنین افزایش مصرف شهروندان می شود، با توجه به حجم بسیار کم آب موجود در سدها شهروندان باید بیشتر از همیشه نسبت به مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری حساس باشند تا از شرایط تنش آبی بدون مشکل عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.